Enviat per: Llidó | 6 Juny 2014

Guia d’alimentació saludable de la Universitat de València

GUIA D’ALIMENTACIÓ SALUDABLE.

Una alimentació saludable millora la salut en totes les seues direccions.

VALORA’T!  APRÉN A MENJAR SA.

La Universitat de València, en el marc del programa Campus Sostenible, ha editat una breu Guia d’Alimentació Saludable (vídeo de presentació) a fi de promoure la dieta mediterrània entre la ciutadania. El document està articulat en 14 recomanacions senzilles per a adoptar un estil de vida saludable i prevenir l’obesitat, les principals malalties cròniques i l’envelliment prematur.

guia3

ALIMENTACIÓ SALUDABLE: DIETA MEDITERRÀNIA

Existeix cada vegada més una aclaparadora evidència científica sobre els majors efectes saludables de l’anomenada dieta mediterrània. Segons la recent publicació al New England Journal of Medicine (2013), la intervenció nutricional amb dieta mediterrània aconsegueix reduir en una major mesura la incidència de les malalties cardiovasculars que una dieta més baixa en greix, cosa que ha superat el reconeixement dels avantatges de la dieta a escala internacional. Ara bé, malgrat aquests avantatges de la dieta mediterrània tant per a la salut cardiovascular com per a altres dimensions de la salut física i mental, es detecta un progressiu allunyament d’aquesta dieta en persones més joves.

Aquesta guia està basada en les recomanacions generals de la dieta mediterrània, que es detallen en 14 punts. L’ideal és seguir-los majoritàriament. Però si això et resulta difícil, la incorporació de canvis petits cada dia al teu menú aniran contribuint de manera positiva a millorar-te la salut.  La bona alimentació no sols ha de prevenir l’obesitat, sinó també les malalties principals cròniques, l’envelliment prematur i contribuir al benestar.

Consells

1. Consumir verdures i hortalisses

2. Menjar fruita

3. Consumir llegums

4. Consumir fruits secs

5. Utilitzar oli d’oliva verge extra

6. Consumir peix o marisc

7. Consumir carns blanques

8. Reduir el consum de carns roges processades

9. Consumir cereals

10. Limitar el consum de pastisseria industrial

11. Consumir de manera moderada productes lactis

12. Garantir la hidratació

13. Restringir al màxim el consum d’alcohol

14. Consumir menjars amb un sofregit de tomaca, all, ceba o porro

 


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: